måndag 15 december 2008

Bräntiskamp!

Haga vann bräntiskampen igen! Inte så överraskande kanske, men ändå!!
Haga är bäst, det är bara att erkänna. Nu har vi inga uppgifter kvar att göra i skolan heller - skönt.
Att skoljobbet för det här året är slut måste även jag, pluggis som jag är, erkänna att det är härligt. Det här med bloggandet har kanske inte gått så jättebra, jag har inte skrivit så mycket och det kanske beror på att jag inte är någon flitig datoranvändare.

Dessutom känns det som om man måste ha något intressant att skriva om för att göra ett nytt inlägg.
Tänkte ge er lite fakta om mig, nu när jag lix håller på (det blir en väldigt typisk faktaruta):

Namn: Amanda Bränström Öhman
Ålder: 14 (fyller 15 i Mars)
Hårfärg: blandning mellan blond och brun
Ögonfärg: Blå
Favoritämnen i skolan: Engelska, svenska, spanska, SO, Hemkunskap, biologi och fysik.
Intressen: Böcker, skriva, spela teater och resa.
Favoritlåt just nu: ABBA- The winner takes it all
Favoritfilm: Mamma Mia (inte en överraskning för de som känner mig)
Förebild: Meryl Streep - hon är fantastiskt bra!
Favoritbok: Stolthet och Fördom och Anne på Grönkulla
Favoritförfattare: Jane Austen och L.M Montgomery
Dröm: Att få plugga i England eller i USA, helst vid Oxford eller Cambridge.


Ja, det var lite fakta om mig...tror att jag fick med det "viktigaste".

Nu ska jag inte sitta här längre, ska sätta mig och läsa "En julsaga" och äta en smörgås!

Ha det bäst!

3 kommentarer:

  1. Oerhört trevligt att terminen snart är slut.
    Bra att du inte har en tendens att fastna vid datorn (som jag då). Det är rätt så roligt med bloggandet, speciellt när alla i klassen ska blogga, men men..
    Hoppas du njuter av smörgåsen

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är roligt att blogga när det finns såna som åtminstonde läser den annars finns det som ingen mening att blogga jag tror faktiskt att jag åtminstonde ska försöka blogga lite efter att den här uppgiften är slut... Jag har faktiskt börja tycka om att blogga...

    SvaraRadera
  3. Roligt att ni kommenterar! Ja, det är ganska kul att blogga om man kommer på något att skriva.

    SvaraRadera