tisdag 16 december 2008

Betyg, skola och katalog.


Jag fick skolkatalogen idag- ser som vanligt konstig ut.
Varför kan vissa bli bra på bild när inte andra kan det? Vem är det som bestämmer att jag aldrig kan se normal ut på en bild, för visst försöker jag att se normal ut.

Imorgon är det sista vanliga skoldagen - det är jätteskönt men samtidigt läskigt. Som jag, Erik och Javaneh diskuterade idag:
Det är stressande att inte ha något att göra, om ni förstår vad jag menar?
Att faktiskt kunna ägna sig åt saker som man knappt haft tid att göra på ett halvår känns plötsligt förbjudet och ovant. Jag har pluggat varje dag (ja, även på helgen) i snart tre månader!
Det är inte klokt vad jag har varit stressad! Det är heller inte klokt hur mycket jag har lärt mig!

Jag måste i alla fall erkänna att jag är nöjd med mina insatser den här terminen. Betygen ser rätt så lovande ut, även fast jag bara fick ett starkt G i Idrott. Men whatever? Jag kommer aldrig att våga hoppa bock eller snurra runt en stång, det är bara så det är. Det är bara så jag är och det finns inget att göra åt det.

Jag vet att jag får mvg i tre ämnen i alla fall: I Spanska, Hemkunskap och Geografi.
Hoppas på fler!

Nu ska jag sätta mig och läsa, inte ovanligt kanske.

Bilden som är överst är från förra året när jag och min familj var på Gran Canaria. Jag sitter och läser som ni kanske ser.

6 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr inte fått katalogen men borde få den snart och jag håller verkligen med dig att det är svårt att bli bra på bild speciellt när man ska le och om jag ska le som har tandställning vill inte visa tänderna blir det lätt ett lite ansträngt leende som med närmare eftertanke ser rätt fult ut på mig åtminstonde...

    SvaraRadera
  2. Lisa du blev skitbra och det blev du också Amanda. Jag tycker faktiskt att jag också blev bra (hör och häpna) för en gångs skull. Kanske inte på enskilda, men det är gruppbilden som spelar roll.

    SvaraRadera
  3. Ja men jag mena allmänt när man ska ta bilder...

    SvaraRadera
  4. Jag ser alltid heltokig ut hur jag än gör. Men då får väl folk något att skratta åt, så det är inte helt dåligt. Jättebra inlägg. Grattis till dina MVG'n :)

    //ditt största fan

    SvaraRadera
  5. Tack för alla kommentarer! Känns roligt att så många läser.
    Ska försöka att kommentera på era bloggar också, om det går =)

    Vi syns!

    SvaraRadera
  6. hehe "//ditt största fan" den var rolig :p håller med om bilderna faktiskt. men hade int så mkt att säga, såå grattis till dina MVG:n, samma som Henning ungefär :)

    SvaraRadera