fredag 17 april 2009

Om mitt liv vore en musikal.

Glad påsk måste man väl ändå säga, i efterskott. Påsken kom, såg och gick och jag är kvar. Och njuter. För det är faktiskt några dagar kvar på påsklovet. 
Vad har jag då gjort på påsken? Jag har gjort mycket, läst ut en helt fantastisk bok som jag kommer att ägna ett helt inlägg åt någon dag framöver (jag har är helt såld på boken, helt förtrollad av den!). Jag har varit med mina vänner: Lisa, Emelie och Ellinor på stan en dag. Vi hade fantastiskt kul! Vi åt lunch på Subway, gick i skoaffärer och prövade löjligt högklackade skor, vi åt mjukglass på torget och gick i klädaffärer och imiterade Stockholms-fjårtisar. Vi fick därefter mer respekt för Stockholmsdialekten för usch vad torr i halsen man blev av att prata sådär. 
Stackars Stockholmare! 
Vi hade helt enkelt en arketypisk "tjejdag på stan". Det måste man få ha någon gång då och då. 

Jag ska inte skriva mycket mer, istället ska jag dela med mig av ett alldeles fantastiskt videoklipp från Youtube - det här är precis vad min "om mitt liv plötsligt förvandlade sig till en musikal"-dröm går ut på, helt fantastiskt: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar