söndag 5 april 2009

Jag är Jane Eyre! om det ändå vore så väl.

Ja, söndagen kom, såg och...försvinner snart. 
Nej, nu ska jag inte vara sådär - vara en sådan pessimist. Klockan är ju bara sju på kvällen och egentligen, om man räknar med att det fortfarande är sommartid är den ju bara sex! Det är flera timmar kvar tills jag ska gå och lägga mig. 
Snart ska jag sätta mig och plugga. Biologi, matte, jag ska läsa samma stycke ur Jane Eyre för att förbereda mig för träningen inför Bokgigset (fråga mig inte varför det kallas för "Bokgigs" - vi ska hur som helst spela upp en scen ur en utvald kärleksroman). 
Jag är Jane Eyre. Ja, i vårt Bokgig alltså. 
Henning är Mr. Rochester. 
Francisco är hund. 

Jag har inte haft någon som helst skrivinspiration under veckan som gått, jag har varit på bra humör: haft ett jättebra utvecklingssamtal, fått MVG på ett matteprov och klarat mig förbi mardrömmen som stavas "redskaps-hopp". 
Men jag har inte haft någon inspiration att skriva. Inte blogginlägg, i alla fall. Jag har skrivit brev och mejl till min vän i Argentina, men ett inlägg har det inte blivit. Jag känner fortfarande ingen riktig lust, för att vara ärlig. I alla fall inte lust till att göra ett roligt inlägg, ett komiskt sådant. 
Jag känner mig mer saklig. Som att jag ska skriva en jobbansökan, eller något liknande. Vad har jag gjort i helgen? 
Igår var jag på biblioteket och lämnade tillbaka några böcker - jag har högar med böcker hemma och får därför inte låna några nya tills jag läst ut åtminstone....tre av dem. 
Jag fikade också.
Bara så ni vet, inte för att jag själv vet vilken nytta ni har av att veta vad jag gjorde igår. Att jag var på biblioteket och fikade. 
Intressant, verkligen.
Om jag skulle vara känd skulle alla bry sig. Alla skulle bli lyckliga av att få veta att Lindsay Lohan var på biblioteket(läser hon? det var något nytt!) och att Sarah Jessica Parker fikade(Herregud, hon äter något annat än morotsskal! Det är fantastiskt!). 
Nu är jag varken Lindsay Lohan eller Sarah Jessica Parker.
Nej, jag är inte ens Jane Eyre. 

Idag bakade en kaka i mitt "Hollywood-fruar"-förkläde, som min mamma kallar det. Jag ser ut som en Amerikansk 5o-tals "Desperate Housewife" i det. 
Det är polkagrisrandigt och rynkat. 
Kakan var förbjudet god, nästan så att man skulle kunna äta upp hela utan att tänka. Inte för att någon skulle bry sig. 
Tänk om Sarah Jessica Parker hade gjort det, hela världen skulle ha exploderat! Skolor skulle stängas och överbetalda chefer skulle svälja sina bonusar i fel strupe!
Nu var det tyvärr inte så väl. 
Inte ens jag åt hela kakan.

Veckans...

Bok: Edith Södergrans Samlade Dikter - Väldigt vacker poesi! Någon gång framöver kanske jag ger er något smakprov.

Film: Bonneville och Plenty - Bonneville handlar om tre tanter som verkligen inte beter sig som att de är mogna nog att prata pension! Plenty är en skruvad film som följer en kvinna från Andra Världskriget framåt, den är så konstig att jag gillar den! Det är bra skådisar också! 

Musik: Ja, jag vet inte. Jag har mest lyssnat på låtar som jag har på min iPod. 

Händelse: Det har säkert hänt saker, men det enda jag kommer på nu är mitt Utvecklingssamtal. Det säger ganska mycket om mitt liv. Om det lyckades hamna under "veckans händelse". 

-Amanda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar