söndag 29 mars 2009

F**k You!

Söndag lyckliga söndag. Jag har kommit upp ur min snöhög och är åter igen på topp! Efter Earth Hour igår, då jag fick sitta med min korsordstidning och skämmas kändes det bättre- jag hade ju till och med gjort en god gärning genom att sitta i mörkret. 
Deltog ni i Earth Hour? 

Jag känner att jag har varit väldigt aktiv på min blogg på senaste tiden: jag finner det mer och mer roligt att skriva, och det blir ju roligast om man får kommentarer.
Med denna lilla vink fortsätter jag med dagens rapport från mitt liv:
Jag har läst (surprise?), känt mig konstig på grund av omställningen av tiden - det känns alltid som att det är tidigare än vad det egentligen är, när klockan borde vara sex är den sju, när jag ska äta frukost är det lunch.
Jag har även hälsat på mina farföräldrar - där jag fick grön prinsesstårta och farmors obeskrivligt goda chokladrutor. 
En bättre söndag kan man väl inte önska sig, eller? 
Inget plugg har det varit heller, jag känner mig lat men varför ska jag plugga när jag inte har något att plugga till? 
Jag ska dock översätta en kärlekssång från engelska till svenska nu alldeles om några minuter. Men det är ju bara roligt!

En annan sak som jag kan glädjas över är att jag har hittat en underbar ny låt av Lily Allen, jag är kär i den! Det är rätt åt G.W Bush - Go Lily!
Och tack till Ellinor som sjöng på den hela förra veckan, det gjorde att jag var tvungen att ta reda på varför hon gick runt och mumlade "F**k you" hela tiden.

Veckans...

Läsning: Mest dagstidningar, för att vara ärlig. Jag har pluggat så mycket denna vecka och har inte haft tid att läsa mer än några rader i mina två påbörjade böcker. 

Film: Falling In Love - Åh, jag kan se den hur många gånger som helst och fortfarande få en pirrande, härlig känsla av kärlek i kroppen!

Musik: F**k You med Lily Allen - Jag älskar att den är så glad och uppiggande samtidigt som den är riktigt elak...med rätta: Bush förtjänar det verkligen!

Händelse: Ja, vad ska jag säga? Jag har fått mina omdömen den här veckan och jag kan inte göra annat än att le.

Ha en bra söndagskväll och en trevlig nästa vecka!

-Amanda

Lily Allen - Fuck You: 

2 kommentarer:

  1. Titta, så bra jag är som tipsar Amanda om låtar med politiska budskap! (Okej om jag ska vara ärlig har jag inte tänkt så mycket på texten, men hey - det är en bra låt också). Fast den som finns på spotify är lite annorlunda än du hade typ.. fast bara lite.

    Och nu är det dags för dagens överraskning!
    Ellinor, tjejen som inte bryr sig ett skit om miljön (or so she says) var med i Earth Hour-skiten! Oh my god! Vi släckte faktiskt alla lampor i huset, fst tvn och båda datorerna var på, de kan man inte precis leva utan. Sen var fläkten i mitt rum på, men utan den kokas man ihjäl, och det vill vi ju inte!

    SvaraRadera
  2. Jag är stolt över dig Ellinor!
    Både för att du tipsade mig om en låt med politiskt budskap och för att du deltog i Earth Hour - du börjar leva upp till mina förväntningar!
    Och, jag är glad över att du inte stängde av fläkten - vi vill inte att du ska kokas ihjäl!

    SvaraRadera