måndag 16 mars 2009

Suck, suck, suck - sluta klaga.


                                                                                         





I wanna feel love, love, love....
Varför har jag fått den låten i huvudet? Det är dessutom det enda jag kan på den så det känns lite irriterande - som att jag måste sjunga fastän jag egentligen inte vill. 
Jag tycker inte att Agnes låt är dålig, men det betyder inte att jag vill ha den i huvudet i flera dagar.
Suck. 
Suck, suck, suck. 
Jag har ont i huvudet. Jag har tagit en Ipren men det tycks inte hjälpa.
Suck. 
Imorgon har jag ingen vanlig skola - jag är kamratstödjare och ska därför tillbringa hela dagen på Östra Gymnasiet tillsammans med andra kamrathjälpande personer. 
Inget ont om detta - men jag slutar inte förrän klockan fyra! Då kommer jag förmodligen att vara trött, hungrig och allmänt trög (tänk vad mycket information jag måste ta in, massa föreläsningar jag ska gå på) och att gå på teater kommer inte att vara det bästa sättet att avprogrammera trögheten - jag älskar teater, men vi håller på med en pjäs och för att kunna börja spela måste man först lära sig alla repliker utantill och jag....vet inte vars jag vill komma med detta. Jag vet faktiskt inte vad jag ville säga - att jag kommer att vara alldeles för trög imorgon eftermiddag för att komma ihåg replikerna jag tränat in?
Kanske. 

Jag skriver långa inlägg hela tiden, inte undra på att ingen orkar läsa. 
Jag klagar väldigt mycket nu.
Sluta klaga! 
Ja, jag ska inte klaga - jag klagar aldrig. 
Sluta klaga ni andra som gör det också - ni vet vilka ni är. 
Det är slöseri med tid att klaga, ingenting blir bättre och allt som ni säger "går åt helvete" gör det bara ännu mer om ni klagar!
Vi svenskar ska inte klaga så mycket som många av oss gör - vad är vitsen? I de allra flesta fall leder klagomål, klagorop, klagoprat, klago-någonting, till allt annat än tillfredsställelse(källa: ingen, jag litar på mitt eget omdöme och går efter egna erfarenheter av klagande personer). 
Sluta klaga Sverige! 
Sluta klaga alla som klagar på saker som inte är värt att klaga på! 

Lördagen är inte en dag som jag kan klaga på! Jag, Ellinor, Lisa och Emelie hade fantastiskt kul när vi firade mig och Ellinor (i efterskott). 
Vi åt Ben&Jerry's (ja, visst är vi coola? ;) ) , gjorde egna hamburgare(jag var stekmästare), såg Melodifestivalen (La Voix, vilken chock vi fick när den vann! Vi satt hopkrupna på Ellinors soffa och gapade!) , såg Djävulen Bär Prada (de gillade den till min glädje!) och slutligen låg vi uppe och pratade - ja, vi pratade om allt och det finns vissa saker som jag inte tänker nämna.
Nej, glöm det. 

Nu ska jag snart äta, innan kommer veckans lista: eller ja, förra veckans lista. 

Veckans...

Bok: Det får väl bli Övertalning, jag har inte kommit in i den riktigt och den är lite trög...men det är ju Jane Austen. 

Film: Djävulen Bär Prada  och Silkwood - två helt olika filmer(den ena om mode, den andra om livet på ett kärnkraftverk) som är lika briljanta. 

Musik:Låten City of Blinding Lights av U2 är jättebra! Jag får en hel scen i huvudet när jag hör den. 

Händelse:  Lördagens kalas - det förtjänar klart platsen som "Veckans Händelse"

Sista Melodifestival - Jag är minst sagt chockad över att 'La Voix' vann. Jag vet fortfarande inte vad jag ska tycka - om jag ska hata den eller älska den. 


Det är inte ofta jag publicerar bilder på mig själv på bloggen, idag är en av de ovanliga dagarna då jag faktiskt gör det. Spännande? Nej, inte särsilkt. 
Tänk hur ett inlägg kan ändras - det började med "I wanna feel love, love, love" och slutar med "My heart will go on" . Jag såg just videon på tv och måste dela med mig med er: Underbar film, Titanic! Ja, jag vet att ni vet - har jag inte till och med publicerat videon förut?
Nu ska jag pluggar repliker. 

Ha det bra!



-Amanda


4 kommentarer:

  1. Nej nej! Tack och lov att någon fortfarande skriver!

    Jag hoppas att det ordnar sig ändå :)

    SvaraRadera
  2. Jag koollar fortfarande på era bloggar.

    SvaraRadera
  3. Det är helt okej med långa inlägg. Det är trevlig läsning.

    SvaraRadera
  4. Tack för alla kommentarer! Det är så roligt att se att ni fortfarande läser!

    SvaraRadera