fredag 20 mars 2009

Friday Night, Heartburn and loss of love.

Nu är det fredag! Veckorna går så snabbt jag hinner knappt med, det känns som att det nyss var Januari och iskallt och nu är det Mars och fantastiskt soligt, varmt och snön smälter!
Underbart!Nej, nej, nej jag har inget emot vinter - jag älskar vinter. Eller jag jag älskade vinter. Faktum är att jag inte är säker på att jag fortfarande gör det, visst det är roligt att åka slalom och ja, det är en fantastiskt härlig känsla att (just innan jul) gå på en snötäckt väg och fånga snöflingor på tungan men nej, jag älskar inte vinter längre.
Vår? Jag älskar vår. 
Sommar? Jag älskar sommar. 

Fråga mig inte varför titeln på inlägget är på engelska - jag vill inte vara en fånig bloggerska som skriver titlar på engelska när jag i inlägget skriver helt på svenska, men eftersom de två första sakerna var tvungna att vara på engelska (ja, det var de) så kändes det lika bra att även skriva den tredje på engelska. 

Ikväll(Friday Night)ska jag, om allt går min väg, se 'Heartburn' - en väldigt bra film som jag har sett förut och köpte tidigare i veckan. 
Rekommenderad! 
Jag ska även läsa, läsa och läsa! Jag har läshunger, jag har inte haft tid att läsa så mycket på senaste tiden och känner hur böckerna, bokstavligen, väller ur hyllorna - jag måste göra en mental notering att köpa en ny bokhylla inom kort- . Det är inte bra. 

I helgen ska jag också göra ett antal roliga saker - på lördag ska vi äta middag hos några av mina föräldrars vänner (som jag gillar väldigt mycket och som har en dotter som gillar mig väldigt mycket som är 7 år) och på söndag ska jag och tjejerna (Ellinor, Lisa och Emelie) fara på stan och köpa i princip samma klädesplagg (butik: hemlig, produkt: hemlig) och sedan fika. 
Det blir roligt!
Jag ska även försöka plugga lite....ja, något i urval. 

Men nu ska jag gå ut med Gimli och sedan jogga en halvtimme med Lisa! 

Ha en trevlig helg!

-Amanda 
                                                     

 R.I.P : Natasha Richardson (brittisk skådespelerska som medverkat i filmer som "Föräldrafällan" och "Evening", se bilden ovan) , som avled igår efter en tragisk skidolycka. Mina tankar går till hennes man (Liam Neeson) och hennes två söner.


                                                         Natasha Richardson 1963-2009




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar