söndag 15 februari 2009

Djävulen bär...ja inte Prada i alla fall.


Söndag igen. Idag ska jag plugga fysik - fast jag känner mig nog ganska säker på att jag kan det vi ska kunna. Jag ska cykla ut till VK för att se hur lång tid det tar  - eftersom att jag ska praoa där om en vecka är det bra att veta ungefär vilken tid man ska ge sig av hemifrån. 
Kanske ska jag även fara förbi biblioteket och leta efter böcker. 

Igår var det Alla Hjärtans dag och jag hade det väldigt bra - jag var hos farmor och farfar på dagen och på kvällen såg jag, tillsammans med mina föräldrar, på melodifestivalen och efter det Djävulen bär Prada för, ja vad kan det vara, femte gången? 
Jag älskar den, Meryl är så underbart elak! 

Det var något mer jag skulle göra idag... kommer inte på det nu, hoppas att det inte var så viktigt. 
Vilket väder det har varit de senaste dagarna! Sol, inte så kallt och gnistrande snö. 

En fullspäckad vecka väntar: 

Måndag: Plugga inför Fysik och spanskaprov
Tisdag: Fysikprov, plugga inför spanskaprov, intervjua Jehovas Vittnen och spela teater. 
Onsdag: Spanskaprov
Torsdag: Media(spela in musikvideo), packa inför fjällresan, tandläkarbesök och Läselya.
Fredag:  Fjällen 
Lördag: Fjällen
Söndag:  Åker hem från fjällen - sedan spela in Oscarsgalan! 

Ja, jag kan i alla fall inte klaga på att jag har lite att göra. Det är söndag igen - och återigen dags för en veckans lista.
Det känns som om jag nyss skrev en! Mitt förra inlägg fick väldigt många reaktioner, det var jätteroligt! Jag ska så småningom skriva något nytt angående detta, men idag har jag inte det rätta humöret. 

Nå ja: 

Veckans....

Musik:  If I were a boy med  Beyoncé - en riktigt bra och feministisk låt! 

Sport:  Bygdsiljum - friluftsdagen var jättebra!

Melodifestival -  Jag gillade Cookies 'n Beans 

Aktivitetsdag: Tisdag - jag hade gympa, simmade efter skolan och skyndade mig därefter till teatern där jag lärde mig två sidors manus i stort sett utantill. 

Bok: Fortfarande American Wife - fortfarande lika underbar.

Film:  Djävulen bär Prada  


That's all

- Amanda 





4 kommentarer:

  1. Börjar läselyan på torsdag?

    Cookies 'n beans var tråkiga, men jag är inte så förvånad att du gillade dem :P Måns var ändå bäst, fast ingen var sådär jättebra

    SvaraRadera
  2. Ja, läselyan börjar på torsdag - du ska skicka ett mejl till Sara om du fortfarande vill vara med.

    SvaraRadera
  3. Hur kommer det sig att du vet detta och inte jag? :P

    SvaraRadera
  4. Håller med om att Cookies'n'beans var bra.

    SvaraRadera