lördag 17 januari 2009

Amanda rättar

Jag måste bara rätta en sak som jag skrev i mitt inlägg "En djungel i mitt huvud, ett elände i Gaza" :  Jag hade skrivit något om att jag verkligen inte tyckte att Hamas hade rätt i vad de gjorde men att de  faktiskt var de stora skurkarna i det här. 
Jag menade såklart att Israel var de stora skurkarna - jag har nu ändrat det, men jag ville bara rätta det här så att ingen fick fel uppfattning om mig och mina åsikter. 

Israel har för övrigt bombat en skola nu och ett antal barn omkom - det är ofattbart. Hur kan man göra såhär? 


Här kommer länken till min senaste krönika ( från Fredag 16/1) : 



- Amanda

4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte varför Israel fortsätter med sina attacker fastän hela världen säger ifrån. Det är verkligen deprimerande att läsa nyheterna nuförtiden. Bara en massa dåliga nyheter men nästan inga goda. Bra krönika! Sådant gör det roligare att läsa tidningen

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig helt, Henning. Det är förfärligt tragiskt och det är inte speciellt trevligt att se på nyheterna nu för tiden.

    SvaraRadera
  3. Båda är skurkarna i det här. Det kan låta ohumant att bomba t.ex skolor sjukhus men det är där Hamas gömmer sig så det är nödvändigt. Tyvärr kan man säga att det är Palestinas fel att detta hände, när de valde Hamas till sin regering. Menmen...

    SvaraRadera
  4. Jag håller inte med dig Nils - hur kan det vara nödvändigt att bomba en skola och ett sjukhus? Hur kan det vara nödvändigt att döda över tusen människor?

    SvaraRadera