onsdag 21 januari 2009

Sista inlägget innan den stora Redovisningen

Jag har återigen inte skrivit på några dagar. Jag måste återigen använda min vanliga ursäkt "det är så mycket nu" , och visst är det sant: det har varit mycket nu, och jag har varit stressad den här veckan - men det betyder inte att mitt skrivbehov har minskat. Därför hade det varit bra om jag ägnat en stund åt att skriva ett inlägg. 

Dagen började dåligt. Jag vaknade imorse med en svag känsla i kroppen - jag kände mig så oerhört trött och svag, som om jag bara skulle kunna somna om på stört och aldrig mer vakna igen... på en vecka. Som en björn som vaknat ur sitt ide, ungefär. Jag har ingen aning om vad det berodde på, visst hade jag kanske varit uppe lite väl sent igår kväll, men jag var verkligen tvungen att få se reprisen av USA:s President(det gläder mig att få säga det!) Barack Obamas installationstal. 
Tyvärr kunde jag inte se det live eftersom att jag var på teater vid den tiden. Talet var by-the-way helt underbart! Jag är imponerad - Obama är verkligen en mästare i retorik. 

Det här kanske dock var en av anledningarna till att jag kom i säng lite för sent och därav var väldigt trött imorse. Gud vad jag babblar...kom till poängen någon gång, Amanda! 
Frågan är om jag har någon poäng, jag betvivlar dessvärre detta. 
Visst, jag snabbspolar fram lite:

1. Jag kände mig ovanligt trött imorse
2. Jag stressade till skolan för att jag gick iväg fem minuter senare än vanligt - det var inte förrän jag anlände vid porten som det slog mig att det var onsdag idag och att vi därför började en halvtimme senare. Allt slutade med att jag fick vänta 40 minuter, sittandes på golvet med religionsboken fastklamrad i händerna. 
3.  Det blev bättre efter SO:n - jag fick idéer till min hemtenta och allt flöt på väl. 
4. Vi åkte skidor i 2 km på idrotten - det var välgörande men jag, liksom mina vänner, blev tömda på energi efteråt. 
5. Resten av dagen var bra - engelskan var väldigt rolig och jag blev allt mer uppslukad av det ämne jag har valt för uppsatsen (vilket ju är en fördel). 
6. Jag kom hem - satte mig och repeterade matte inför provet imorgon - "jag kan det här", tänkte jag för mig själv och övergick till att skriva två notrader (musikläxa, jag har inte börjat skriva egna låtar) istället. 
7. Min bror Karl kom till middag. Vi pratade om allt från hur det är att vara ute i -30°C till om Barack Obama kommer att bli en bra president för Amerika och om han kommer att våga förändra. 

Och nu sitter jag här - Karl har gått och jag ska snart bita tag i Religions-tentan igen. Anledningen till att jag först skriver ett inlägg är, förutom det faktum att jag kände min plikt som bloggare, att vi på Median imorgon har redovisning på Hur det har gått med bloggandet. Jag tänkte att det kanske skulle se bra ut om jag hade ett alldeles färskt inlägg när hela klassen ska rikta sina blickar mot mina tankar och åsikter. 
Något mer? 
Jo,  hör och häpna: jag tänker nog faktiskt fortsätta att blogga även fast det inte längre är någon skoluppgift, det är väldigt skönt att få skriva av sig ibland och så länge någon läser det så är jag nöjd. 

Nej, nu ska jag nog sluta - imorgon förkunnas 2009 års Oscar-nomineringar. Jag håller tummarna för Meryl! 

- Amanda 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar