onsdag 28 januari 2009

Dumsurfar etc.

Idag har jag lämnat in min engelska-uppsats - den var rolig att skriva, mycket nytt och spännande. Trots detta känns det som en otrolig lättnad att ha lämnat in den - igår kväll satt jag från 19-22 för att fixa till det sista finliret. Ja, jag är en perfektionist och jag tänker inte ens försöka förneka det. 

So:n tänker jag lämna in på fredag - måste även slipa på de sista detaljerna på denna. Biologin är något som jag hade tänkt börja plugga ikväll, måste även läsa klart ett manus till Barnens Bokklubb, får se vad jag gör. Bokmanuset är, tro det eller ej, roligare. 

Hittills på denna kväll har jag bara gjort en "dumsurf" , som vi kallar det i vår familj: en dumsurf är alltså en surfning på nätet som inte innehåller ett skvatt jobb eller plugg - en dumsurf är ruskigt nyttig ibland. 
Ikväll har jag gjort mig förtjänt av en sådan- för ibland måste man få slappna av, det kan man göra genom att läsa en god bok men även genom att sitta och titta på videoklipp på Youtube, läsa intervjuer med Meryl, skriva blogginlägg etc, etc...

Finns det något att klaga på? Ja, det finns det säkert: det finns säkert något här i världen att bli upprörd över, men jag kommer inte på något just nu och kanske är det lika bra. 
Det finns saker att vara glad över i alla fall:
Imorgon är det torsdag och vi har cirka 3 timmar hål (nog för att jag älskar skolan, men det är så skönt att ha hål på en torsdag) , sedan är det bara Matte och Media kvar. 
Median kommer bli så rolig - vi ska börja göra musikvideor och jag, Emelie, Ellinor och Lisa har kommit på en jättebra idé, men jag säger inte vad det är! Det får ni förhoppningsvis se sedan.  

Jag såg nyss Eric på teve, så farligt var det väl inte? 

Jag var tydligen väldigt kreativ just i denna stund, 19.34 , helt plötsligt dök bara ett några rader upp i mitt huvud, ungefär såhär:

Take a day - I take them all
Take an hour- and you'll never know
Take a year - and don't look back 
Take a lifetime - and you know how it feels 


Väldigt underlig dikt, skulle man kunna kalla den. Det får avsluta inlägget för den här gången, jag bifogar dessutom en låt, Hallelujah, här i Jeff Buckleys version (en underbar låt!): 



Jeff Buckley - Hallelujah

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att det kan vara bra att dumsurfa ibland... Fast jag gör nog det ganska mycket om jag ska erkänna... :D

    SvaraRadera